Blog

E-mail címlisták vásárlása: Előnyök és hátrányok

Írta: Boros Kornél
2023. Április 30.
Olvasási idő: 6 perc

Közismert, hogy az üzleti levelezőlistákat és vásárlásukat gyakran rossz hírnév kíséri − bár nem teljesen alaptalanul. Korábban rengeteg B2B marketinges égette meg magát ezzel a gyakorlattal. Olyan e-mail marketinglistákat vásároltak, amelyek hiányosak, elavultak voltak, rosszul kutatták őket, vagy más egyéb szempontból voltak kifogásolhatók. Most a tapasztalataiknak köszönhetően ezek a B2B marketingszakemberek igyekeznek lebeszélni kollégáikat és versenytársaikat arról, hogy ilyen címlistákat vásároljanak.

Tény azonban, hogy az üzleti e-mail címlisták megvásárlása nem eleve rossz lépés.

Az e-mail adatlisták megvásárlásának számos potenciális előnye van. Csakúgy, mint a legtöbb dolog esetében, itt is megfontoltan kell vásárolni. Készüljünk fel alaposan. Vásárlás előtt tájékozódjunk arról, hogy mit kapunk. Ha okosan járunk el, nincs ok arra, hogy egy e-mail lista megvásárlása miért ne működhetne jól saját magunk és vállalkozásunk számára.

Az e-mail lista megvásárlásának lehetséges okai

A Business-to-business levelezőlisták minden B2B vállalat sikerének alapvető elemei.

Nem lehet eladni a termékeket vagy szolgáltatásokat a leadek elérhetőségei nélkül. A B2B vállalatok általában sok időt és pénzt fektetnek saját listáik létrehozásába. Ez a módszer azért észszerű, mert lehetőséget ad arra, hogy jobban megismerjük a piacot és a megcélzott piaci résbe illeszkedő vállalatokat. Őszintén szólva azonban nem mindig reális a semmiből saját kapcsolatlistát építeni.

Ha például a vállalkozás egy vadonatúj piacra való betörés küszöbén áll, lehet, hogy azt sem tudjuk, hol kezdjük el a leadgenerálási tevékenységet. Akár egy új iparágban terjeszkednénk, akár új terméket vagy szolgáltatást szeretnénk bevezetni, vagy először vinnénk vállalkozásunkat a tengerentúlra, jó esély van rá, hogy ismeretlen területre lépünk. Az új piacra vonatkozó üzleti e-mail listák megvásárlása segíthet kitörni az ismeretlenségből, és létrehozni egy kapcsolattartói bázist. Ez a kapcsolattartói bázis valószínűleg nem a teljes piacot fedi le, de kiváló kiindulópontot nyújt.

Még ha ügy döntünk is, hogy a hagyományosabb leadgenerálási taktikák kiegészítése céljából vásároljuk meg az e-mail listát, ennek akkor is lehetnek előnyei. Meglehet, hogy nagyon szorít az idő, hogy új ügyfeleket toborozzunk, esetleg már kimerítettük az összes ismert csatornát, hogy új kapcsolatokat találjunk. A marketinglisták megvásárlása új, még kiaknázatlan vállalatok célcsoportját kínálhatja számunkra.

Ellenérvek

Jó okok szólnak amellett, hogy fontolóra vegyük egy B2B levelezőlista megvásárlását. Azonban a gyakorlat bírálói azt mondják, hogy az üzleti levelezőlisták beszerzése soha nem úgy működik, ahogyan azt elképzeljük. Szerintük az email-listák vásárlásával kapcsolatos elvárások nem fedik a valóságot.

Valóban, az e-mail adatlisták megvásárlásának vannak előnyei és hátrányai egyaránt. Az alábbiakban mindkettőből ötöt ismertetünk, hogy az érem mindkét oldalát jobban meg lehessen ismerni.

A megfelelő B2B lista megvásárlásának 5 előnye

1. A látókör kiterjesztése

Még akkor is, ha sok időt és pénzt fordítottunk az üzleti e-mail listák létrehozására, valószínűleg maradtak még elvarratlan szálak. Lehetnek olyan vállalatok, amelyeket kihagytunk, olyan lehetőségek, amelyeket nem vettünk figyelembe, vagy olyan fiókok, amelyekhez nem találunk frissített elérhetőségi adatokat. Ha e-mail adatbázist vásárlunk, szinte mindig fedezhetünk fel új leadeket. Még ha csak egy vagy két ilyen leadből lesz is jól fizető ügyfél, a lista megvásárlása már megérte. Az új fiókok esetleg más, eddig nem ismert kapcsolatokat is tudnak ajánlani, ami új perspektívát nyithat meg.

2. Csökkenti a meglévő ügyfelektől való függőséget

Soha nem jó, ha csak két-három ügyféltől függünk. Ha az egyik ilyen ügyfél megszünteti a tevékenységét, vagy úgy dönt, hogy a konkurenciától vásárol, az árthat a vállalkozás eredményének. Ha levelezőlistát vásárlunk, akkor új lehetőségeket találhatunk az ügyféllistánk diverzifikálására. Ez a folyamat nem csak több pénzt hoz, de a bevételeket is több ügyféltől kapjuk. Ha az egyik ilyen ügyfél kiesik, az még nem érinti olyan súlyosan a vállalkozást.

3. Ugorjuk át a kutatási folyamatot, és kezdjük el azonnal az ügyfeleket megkörnyékezni.

A levelezőlista létrehozása egy vállalkozás számára nemes feladat, de egyben időigényes is. Ha e-mail címeket vásárlunk, átugorhatjuk a hosszú kutatási folyamatot, és azonnal elkezdhetjük az ügyfelek megkeresését. Ez az előny különösen akkor lehet vonzó, ha új piacra lépünk be, és mielőbb profitot kell termelnünk.

4. Sokkal gyorsabban megvethetjük a lábunkat egy új piacon

Ha már az új piacokról beszélünk, az új piacokra való belépés sosem könnyű. Mindig vannak buktatók és növekedési nehézségek, amelyeken át kell esni, mielőtt a vállalkozás egy új piaci résben vagy egy új helyen igazi erőforrássá válhat. Ha van egy jól átvizsgált üzleti e-mail címlistánk, akkor ez a növekedési folyamat nem tart túl sokáig. Minél hamarabb tudunk új ügyfeleket szerezni, annál rövidebb ideig tart, amíg a vállalkozás megveti a lábát az új piacon.

5. További értékesítés és növekedés

Végső soron a leadgenerálás a pénzről szól. Olyan kapcsolatokat keresünk, amelyeknek vállalkozásai hasznot húzhatnak az értékesítésre kínált termékből. Ha rátalálunk ezekre az emberekre, és tudjuk, hogyan kell őket megcélozni, akkor új ügyfeleket nyerhetünk, és sok pénzt hozhatunk a vállalkozásunknak. Egy jó B2B e-mail adatbázis tehát aranyat ér.

5 ellenérv az e-mail címlista megvásárlásával szemben

1. A lista elavult vagy rossz minőségű

Sajnos van néhány olyan szolgáltató, amelyek olyan e-mail listákat kínálnak eladásra, amelyek mindenki más rossz hírét keltik. Ezek a cégek hagyják, hogy a listáik elavuljanak, vagy megkérdőjelezhető módon szereznek be elérhetőségi adatokat. Nyilvánvaló, hogy semmi esetre sem szeretnénk pénzt fizetni egy használhatatlan email-listáért. Ilyesmi azonban mégis megtörténik, ezért kell óvatosan eljárni.

2. Lehet, hogy spammerként tekintenek majd ránk

Sokan nem szeretnek kéretlen e-maileket kapni. Azok a B2B szakemberek, akiknek az elérhetőségi adatait egy e-mail adatbázis részeként adták el, különösen érzékenyen reagálnak erre. Vigyázzunk tehát arra, hogy úgy tekintsenek ránk, mint egy jó hírű, kiváló minőségű terméket vagy szolgáltatást kínáló vállalatra, és ne úgy, mint egy megkérdőjelezhető tisztességű spammerre.

3. Gondot jelenthetünk az e-mail szolgáltatónk számára

Ha a B2B megkereséseket tömeges e-mailek formájában küldjük ki, akkor valószínűleg olyan e-mail szolgáltatót használunk, mint például a MailChimp. Ha az e-maileket elég sokszor jelölik spamként, a szolgáltatónk ezt észreveszi. Az internet MailChimpjei nem akarják, hogy spamküldéssel hozzák őket összefüggésbe. Ha az e-maileket dühös címzettek kezdik levélszemétként megjelölni, a szolgáltató valószínűleg törli a vállalkozás felhasználói fiókját.

4. Rossz válaszadási arányba futhatunk bele

A kéretlen e-mailek mindig alacsonyabb megnyitási és válaszadási arányt kapnak, mint az elismert, megbízható kapcsolatoktól érkezett levelek. Amikor egy potenciális ügyfél megadja az elérhetőségét, akkor egy adott vállalat e-mailjét várja. Amikor megvásároljuk az elérhetőségi adatokat, a vállalkozás e-mailje lényegében a semmiből, kéretlenül érkezik majd. Másképp fogalmazva, ne várjuk, hogy a megvásárolt kisvállalati levelezőlistán szereplő minden egyes kapcsolattartótól visszajelzést kapunk.

5. Lehet, hogy a végén kárt okozunk a vállalat hírnevének

Mint korábban említettük, a B2B e-mail listák vásárlásának nincs túl jó híre. Ha az egyik kapcsolattartónk ezzel gyanúsít minket, akkor ez a vállalat hírnevére is kihatással lehet. Nemcsak egy rossz interakció teheti tönkre a kapcsolatot egy potenciális ügyféllel, hanem ennek híre is hamar elterjed az interneten. Ha az egyik kapcsolattartó arról kezd írni az interneten, hogy a vállalatunk tömegesen kéretlen e-maileket küldött ki, akkor a márkánk is bajba kerülhet.

Az e-mail lista vásárlás kihívásainak elkerülése

A jó hír az, hogy nem kell a jóval együtt a rosszat is elviselni, amikor az e-mail marketing listák megvásárlásáról van szó. Ha okosan választjuk ki, hogyan vásároljuk meg a listákat és hogyan használjuk őket, a legtöbb hátrányt kiküszöbölhetjük az egyenletből. Íme négy stratégia, amelyek segítenek elkerülni a B2B listák vásárlásakor előforduló gyakori hibákat:

1. Az e-mail marketing fejlődésének megértése

Az e-mail marketing hőskorában az emberek jobban hozzá voltak szokva ahhoz, hogy tömeges üzenetláncokba kerüljenek. Ma azonban, amikor az e-mail egyre inkább az életünk központi elemévé válik, az átlagember a lehető legtöbb irreleváns vagy nem kívánt kommunikációt szeretné kiszűrni. Ennek eredményeképpen az "e-mail spam" fogalma tágabb értelmezést nyert. Az e-mail marketingeseknek szinte borotvaélen kell táncolniuk, hogy elkerüljék a probléma részévé válás bélyegét. Ez kevesebb tömeges kiküldést, több személyre szabást és az e-mail lista fokozottabb szegmentálását jelenti. Az elküldött e-maileknek azt kell éreztetniük a kapcsolattartókkal, hogy közvetlenül hozzájuk szólnak, nem pedig több száz, hozzájuk hasonló személyhez. A lista több kategóriára vagy alcsoportra történő szegmentálása segít a hatékonyabb megszólításban és személyre szabásban.

2. Vásároljunk megbízható kereskedőtől

Nem minden e-mail listákat eladásra kínáló kereskedő örvend jó hírnévnek. Az adatlisták esetében azt kapjuk, amiért fizetünk. A gyanús árusoktól származó olcsó listák többnyire értéktelenek. Szánjuk rá az időt, hogy olyan neves forgalmazót találjunk, aki kiáll az e-mail listák mellett. Lehet, hogy egy kicsit többe kerül, de a befektetés nagyobb hasznot hajt majd.

3. Vásároljunk az adott földrajzi régióra és iparágra igazított listát

Minél jobb a kereskedő, annál több lehetőséget ad a lista személyre szabására. Ez a tényező alapvető fontosságú, mert senki nem szeretne egy olyan névjegyzéket, amelynek semmi köze az adott piachoz. Ehelyett keressünk olyan listákat, amelyek megfelelnek az értékesített termék földrajzi, iparági sajátosságainak és az értékesíteni kívánt termék piaci résének. Ha például vállalatunk az Egyesült Királyságba készül terjeszkedni, keressünk egy olyan kereskedőt, aki az Egyesült Királyságra vonatkozó üzleti levelezési listákat árul.

4. A levélszemétre utaló szavak kiküszöbölése az e-mailekből / tárgysorokból

Amikor e-maileket küldünk ki az új e-mail marketinglistáján szereplő felhasználóknak, mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a levél ne tűnjön spamnek. A levélszemétre utaló szavak kivágása az e-mailből - különösen a tárgysorból − sokat segít. Az olyan szavak és kifejezések, mint a "csodálatos", a "csak korlátozott ideig" és a "spórolj sok pénzt" azonnal spamnek tűnnek. Az interneten megtalálhatóak a spamre utaló szavak listái, amelyeket érdemes áttanulmányozni, amikor az e-mail marketingszövegét megszövegezzük.

Miért érdemes a WellData-tól vásárolni?

Nem tartozunk azok közé a cégek közé, amelyek összeállítanak egy listát, majd évekig frissítések nélkül árulják azt. Ehelyett folyamatosan, automatizált módon frissítjük és ellenőrizzük az adatokat. Ez a szisztéma biztosítja azt, hogy szolgáltatásunk a legmagasabb minőségben nyújtson segítséget vállalkozások számára.

ÜGYFELEINK, AKIK BÍZTAK BENNÜNK.
Billingo
DPD
Főtaxi
Start-garancia
Allianz
Bankmonitor
Spar
Bib
Fővárosi vízművek
Goodwill
Sprinter
Cib bank
Mediaworks